Впродовж трьох днів (23, 24 та 25 червня 2017 р.) у Києві  проходив пілотний тренінг для потенційних учасників конкурсного відбору на вакантні посади керівників навчальних закладів Києва «Школа директорів», організований Благодійним фондом «Інститут розвитку освіти» спільно з ГО «Київська міська організація «Батьки SOS» в рамках проекту «Громадська підтримка освітньої реформи в Україні», який реалізується за фінансової підтримки Фундації Інституту «Відкрите суспільство» (FOSI) та Програми підтримки освіти Фондів «Відкрите суспільство» (ESP OSF, Будапешт). Захід проведено у співпраці з Департаментом освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Київським міським будинком учителя.

Запросивши до участі у тренінгу освітян, які прагнуть спробувати свої сили у відкритому конкурсі на заміщення вакантних посад керівників навчальних закладів, організатори одержали вдвічі більше заявок, аніж передбачалось форматом тренінгу. До тренінгу було запрошено 26 учасників – переважно учителів та заступників директорів столичних шкіл.

У презентаційній частині координатор проектів БФ «Інститут розвитку освіти» Олександра Андрощука розповів про підтримку «Інститутом розвитку освіти» громадських ініціатив з реформуванні шкільної освіти, співпрацю з активними батьками школярів. Із вступним словом виступила директор Київського міського будинку учителя Руслана Рудковська, а співголова ГО «Батьки SOS» Олена Бондаренко розповіла про ідею та мету тренінгу.

За три дні роботи із учасниками попрацювали 12 тренерів. У перший день досвідом участі у відкритому відборі та роботи на посаді керівника навчального закладу поділились директор Київської гімназії східних мов №1 Оксана Проскура та директор спеціалізованої школи №53 з поглибленим вивченням німецької мови Тамара Ільченко. Тренери дали низку практичних порад, зокрема: як готувати себе до участі у конкурсному відборі, як вирішувати кадрові питання та формувати команду однодумців тощо. Рекомендації щодо способів вирішення конфліктних ситуацій учасники тренінгу одержали під час жвавого, інтерактивного спілкування із психологом, досвідченим тренером, заступником директора Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України,  професором Людмилою Карамушкою. Завершив перший день тренінгу Іван Юрійчук, головний  спеціаліст Державної інспекції навчальних закладів України, який ознайомив учасників з особливостями діяльності ДІНЗ, надав вичерпну інформацію щодо підстав та процедур перевірки навчальних закладів.

Другий день тренінгу було присвячено розгляду перспектив реформування шкільної освіти. Співзасновник ГО «Батьківський контроль» Оксана Макаренко презентувала ключові положення концепції «Нова українська школа» (усі учасники тренінгу отримали інформаційну брошуру «Нова українська школа: концептуальні засади реформування середньої школи»). Радник Міністра освіти і науки України Іванна Коберник (ГО «Батьківський контроль») сфокусувалась на проблемах партнерства та співпраці між усіма учасниками освітнього процесу: батьками, учителями, керівниками шкіл. Ключем до такого партнерства має стати взаємна довіра: суспільства – до школи, педагогів – до батьківської громади. Про новації, які очікують на школи із ухваленням нового Закону про освіту, слухачі тренінгу мали змогу почути «з перших вуст».  Про це розповіла експерт «Реанімаційного пакету реформ», директор середньої загальноосвітньої школи №5 Світлана Олексюк. Власним журналістським та педагогічним досвідом щодо формування позитивного іміджу школи поділився із учасниками тренінгу директор спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №148 імені Івана Багряного з поглибленим вивченням української мови та літератури Сергій Горбачов.

В останній день тренінгу фаховий юрист Роман Бондаренко представив низку кейсів, на прикладі яких розглянув правові аспекти дій керівника навчального закладу в різних ситуаціях. Співголова ГО «Батьки SOS» Олена Бондаренко детально розглянула типові порушення в навчальних закладах, які виявляють громадські активісти та подала поради, як їх уникнути. Питанням залучення позабюджетних коштів та фандрайзингу в освіті було присвячено презентацію Альони Парфьонової (ГО «Батьки SOS»), а Дмитро  Брідня, голова Батьківської ради гімназії «Мілленіум» №318, розповів про успішний досвід участі навчального закладу в проекті «Громадський бюджет (бюджет участі) міста Києва». Про завдання та пріоритети міської влади у питаннях освіти розповіла директор Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації Олена Фіданян. Учасники тренінгу мали змогу дізнатись про особливості конкурсного відбору на вакантні посади директорів столичних навчальних закладів у 2107 р. та отримати відповіді на свої численні запитання.